I asked for my contract to be cancelled on the 4th January and expected to have to wait 30 days and returned the equipment but MEO have not cancelled the service as they want proof I left the country as the reason for my cancellation.
They wanted a new work contract or letter from a University, neither of which I fall within - I am a remote worker with the same contract regardless of where I am logged in.
I posted them a copy of a rental agreement for a rental in the new country with the equipment but they claim they don’t have it.
Legally MEO are not entitled to ask for this - this is complete breach of data protection and my rights and if I told them I was dissatisifed with the service, what proof could I provide?
They have all calls recorded and can listen back to my interactions with them over 6 years and they will hear how dissatisfied I have been throughout.
Now when I try to call them, their phones are switched off all day and are saying to call back later….I’ve tried 15 times!
The chat bot told me to call customer support but they switched off their phones.
I’m waiting for a call back from Customer Support while their Sales Dept. harrass me trying to upsell their products.
This is my declaration to MEO - my NIF is 300014236
Cancel this contract immediately - Bill me for the service up to yesterday the 4th February as per the contractual obligation of me giving MEO 30 days notice, which I have or you will hear from my lawyer, the data regulator and Gov body responsible for the claims book.
Regards
Olivia Kirwan
Solicitei o cancelamento do meu contrato no dia 4 de janeiro e esperava ter de esperar 30 dias e devolver o equipamento, mas a MEO não cancelou o serviço, pois querem uma prova de que deixei o país como motivo do cancelamento.
Queriam um novo contrato de trabalho ou uma carta da universidade, mas não tenho nenhum dos dois - sou um trabalhador remoto com o mesmo contrato, independentemente de onde estou conectado.
Enviei-lhes uma cópia do contrato de aluguer do equipamento no novo país, mas eles afirmam que não o receberam.
Legalmente, a MEO não tem o direito de pedir isso — isso é uma violação total da proteção de dados e dos meus direitos e, se eu lhes dissesse que estava insatisfeito com o serviço, que prova poderia apresentar?
Eles têm todas as chamadas gravadas e podem ouvir as minhas interações com eles ao longo de 6 anos e vão perceber o quanto tenho estado insatisfeito.
Agora, quando tento ligar para eles, os seus telefones estão desligados o dia todo e dizem para ligar mais tarde... Já tentei 15 vezes!
O chatbot disse-me para ligar para o apoio ao cliente, mas eles desligaram os telefones.
Estou à espera de uma chamada do apoio ao cliente, enquanto o departamento de vendas me assedia a tentar vender os seus produtos.
Esta é a minha declaração à MEO - o meu NIF é 300014236.
Cancele este contrato imediatamente - cobre-me pelo serviço até ontem, 4 de fevereiro, de acordo com a obrigação contratual de eu dar um aviso prévio de 30 dias à MEO, o que eu fiz, ou você terá notícias do meu advogado, do regulador de dados e do órgão governamental responsável.